مقالات گرافیک فارسی

  • ۰
  • ۰

تاریخچه طراحی لوگو از چه زمانی شروع می شود؟

زمان بسیار دقیقی برای پیدایش لوگو هنوز هم انتخاب نشده است اما زمان پیدایش آن به ۱۰ هزار سال قبل و درست در زمان انسان های نخستین بر می گردد! همان طور که اشاره نمودیم در آن زمان برای آن که هم نوعان بتوانند ارتباط کلامی بهتری با یکدیگر به دست آورند به ناچار بر روی سنگ ها، صخره ها، زمین و….نقاشی هایی را انجام می دادند.

کمی که جلوتر برویم، در کشور های مصر، ایران، سومر و… انسان ها برای تعامل با یکدیگر از اشکال متفاوت و خاصی استفاده می کردند تا بدین شکل مفهوم و منظور خود را به هم نوع خود برسانند! این نماد ها و اشکال گرافیکی از سنگ ها، صخره ها و.. شروع شد و به سفال سازی رسید. به نوعی که افراد طرح ها و نمادین خود را بر روی سفال حکاکی می نمودند.

 

در میان تمامی قوم های جهان، مصری ها را می توان یکی از پرمصرف ترین اقوامی نامید که استفاده آن ها از لوگو و طراحی تصاویر به حد بسیار شاخصی می رسد. آن ها با اختراع دستگاهی به نام هیروگلیف که یک دستگاه خاص برای نوشتن با استفاده از تصاویر است در کنار نماد های مرسوم خود، خود را به عنوان یکی از برترین استفاده کنندگان لوگو و نماد در جهان می دانند.

 

https://graphi-star.com/history-logo-design-iran/

  • ۹۹/۰۶/۰۱
  • majid yousefi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی