مقالات گرافیک فارسی

  • ۰
  • ۰

فیلم ها و فیلم ها: اهداف تدوین
اهداف ویرایش
فیلم و فیلم

    ویرایش فیلم
    Fade In: مختصر تاریخچه ویرایش
    اهداف ویرایش
    برش برای محتوا
    از تیراندازی گرفته تا محصول نهایی
    برخی از فیلم هایی که تدوین آنها ارزش بازدید دارد

در قابل توجه ترین سطح ، فرم تدوین معنا را در فیلم تعیین می کند به همان روشی که فرم غزل به تعیین معنی در شعر کمک می کند. در اکثر فیلم های هالیوود ، تدوین به تعیین حداقل چهار بعد از روایت فیلم کمک می کند: به چه ترتیبی اطلاعات مربوط به داستان را دریافت می کنید ، چه مقدار از اطلاعات مربوط به روایت را دریافت می کنید ، چه احساسی را در مورد وقایع و شخصیت ها در هر قسمت دارید با توجه به زمان مشخص ، و اینکه شما چگونه باید سرعت روایت را تجربه کنید. علاوه بر این ، همانطور که ایده مونتاژ نشان می دهد ، ویرایش می تواند عملکردی فکری داشته باشد ، و اغلب اظهارات زیبایی شناختی ، سیاسی یا ایدئولوژیکی درباره فعالیت هایی که مشاهده می کنید و همچنین جذابیت های احساسی ارائه می دهد. این فعالیت اخیر بیشتر به دنیای فیلم های آوانگارد و تجربی تعلق دارد.
سرعت حرکت رویدادها را مشخص کنید

در ساده ترین سطح ، تدوین سرعت و همچنین وضعیت فیلم را از سه طریق متفاوت تعیین می کند:

    ویرایشگر مدت زمان عکسبرداری را تعیین می کند. به طور کلی ، هرچه مدت زمان شات بیشتر باشد ، سرعت آن کندتر می شود.
    ویراستار می تواند تصمیم بگیرد چه چیزی در یک سکانس قرار می گیرد یا خارج می شود. در لارنس عربستان (بریتانیا ، 1962) ، در یکی از معروف ترین برشهای فیلم سازی انگلیس ، به جای اینکه نشان دهد TE TE لارنس از دفتر امن خود در قاهره به کویر سفر می کند ، می بینیم که او در آن دفتر یک مسابقه را خاموش می کند ، بلافاصله برش می زند از نمای نزدیک از نور کبریت در یک دفتر تنگ گرفته تا حماسه باشکوه تاسیس عکس کویر و خورشید صحرا.
    نوع ویرایش بین عکسها سرعت را تعیین می کند. حل شدن آهسته می تواند باعث شود که ما برای چند ثانیه در یک تصویر در حال ناپدید شدن بمانیم (به عنوان مثال ، آخرین عکس روانی [1960] ، هنگامی که صورت نورمن بیتس به آرامی بر روی جمجمه مادرش قرار می گیرد). یا برش های بین عکس ها می تواند بسیار سریع باشد: جنگ اسلحه در O.K. Corral تمایل دارد خیلی سریع بین شرکت کنندگان مختلف برش پیدا کند تا کمی از غشای خون خود را از دست ندهید.

واژه نامه فیلموفیل

Insert shot: شلیک به یک شی that که به طور کلی برخی از مواردی را که باید بدانند به مخاطب اطلاع می دهد یا یادآوری می کند: اسلحه گمشده ای که در یک ناودان در حومه شهر افتاده است.

Detail shot: نمای نزدیک از عنصر گرافیکی شات قبلی.

شات معکوس شات: یک سری از دو شات ، که زاویه دوم تقریباً 180 درجه از عکس اول است. به طور کلی برای نشان دادن صحبت کردن دو شخصیت یا نشان دادن رابطه بین یک شخصیت و هدف نگاه او استفاده می شود.
اطلاعات بدهید یا خودداری کنید

گاهی اوقات ویرایش به شما امکان می دهد تا به برخی از اطلاعات دسترسی پیدا کنید که برای رویدادهای بعدی مهم خواهند بود. شلیک طولانی یک مرد را در خیابان می بینیم. او به اندازه کافی بی خطر به نظر می رسد. اما سپس ما به یک درج یا عکس جزئی از دستی که اسلحه را در پشت صاحب خود نگه داشته است برش می دهیم. متوجه می شویم که این مرد منتظر شخصی است که قصد تیراندازی دارد. گاهی اوقات از اطلاعات جلوگیری می شود تا ما را شگفت زده کند. فقط در انتهای The Usual Suspects (1995) می توانیم از جزئیات مختلف عناوین دفتر فرمانده پلیس عکسهای جزئی بدست آوریم که Verbal Kint عناصر قصه Keyser Soze شبح را ساخته است: یک لیوان قهوه با نام یک شرکت ساخته شده ، یک تابلوی اعلانات با نام مکان ها و شخصیت ها و غیره.
احساس خود را نسبت به رویدادها و شخصیت ها مشخص کنید

از کجا می دانید که قرار است یک شخصیت را دوست داشته باشید؟ شخصیت ها قرار است چه احساسی نسبت به یکدیگر داشته باشند؟ موسیقی و بازیگران البته کمک می کند. تام هنکس و جولیا رابرتز معمولاً سنگین بازی نمی کنند. اما نحوه ویرایش کاراکترها نیز در مورد اینکه چه کسی هستند چیزی می گوید. به عنوان مثال ، هنگامی که یک زن و مرد با یکدیگر صحبت می کنند ، می توان آنها را در یک تیر دو ضرب یا در یک عکس معکوس گرفت. این دو شات می تواند به معنای صمیمیت بین آنها باشد (البته مطمئناً همیشه) اما قطع کردن متقاطع ممکن است نباشد ، زیرا شخصیت های یک سکانس عکس معکوس می توانند از نظر عاطفی از هم دور باشند وقتی از نظر جسمی به هم نزدیک نباشند.
توهم وحدت

ویراستاران برای ایجاد توهم وحدت و استمرار ، مطالب را از منابع مختلف جدا می کنند. این ویرایش استفاده عملی هالیوود از "جغرافیای خلاق" است که فیلمسازان شوروی درباره آن نظریه پردازی کرده اند. (به "فیلم اروپای شرقی" مراجعه کنید)

برگرفته از راهنمای کامل فیلم احمق برای فیلم ها و فیلم © 2001 توسط مارک وینوکور و بروس هولسینگر. کلیه حقوق محفوظ است از جمله حق تولید مثل به طور کامل یا جزئی به هر شکل. با توافق با Alpha Books ، یکی از اعضای گروه Penguin (USA) Inc استفاده می شود.

برای سفارش مستقیم کتاب الکترونیکی از ناشر ، به وب سایت Penguin USA مراجعه کنید. همچنین می توانید این کتاب را از سایت Amazon.com خریداری کنید.

 

https://illustratortut.persianblog.ir/k1qWRK6nK0f7jO7qMjyN-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D9%88

  • ۹۹/۰۷/۰۲
  • majid yousefi

نظرات (۱)

ماروهم دنبال کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی