مقالات گرافیک فارسی

  • ۰
  • ۰

این یک سخت افزار حیاتی است و لپ تاپ شما بدون آن خیلی پیشرفت نخواهد کرد ، اما هر چند وقت یک بار فکر می کنید باتری خود را چه کاری انجام دهید؟ در این ویژگی روزانه ، من می خواهم به شما برخی از حقایق قدرتمندی را ارائه دهم که باعث می شود باتری را شارژ کنید.

زیر کاپوت چیست؟
سه نوع باتری لپ تاپ هایی را که امروز در سرویس خود پیدا می کنید ، تأمین می کنند ، نیکل کادمیوم (NiCad) ، هیدرید فلز نیکل (NiMH) و یون لیتیوم (Li-ion) ، که Li-ion رایج ترین لپ تاپ های جدید است. هر نوع باتری دارای شیمی متفاوتی برای تولید شارژ و در نتیجه ویژگی های مختلف است.

ظرفیت
ظرفیت باتری ها با توان تحویل داده شده در هر وزن باتری ، میزان خود تخلیه و چرخه های مفید اندازه گیری می شود. توان اغلب بر حسب وات ساعت بر کیلوگرم یا Wh / kg اندازه گیری می شود. خود تخلیه به این واقعیت اشاره دارد که همه باتری ها در هنگام ذخیره شدن انرژی خود را از دست می دهند. چرخه به چند بار بردن یک باتری از یک بار شارژ کامل به یک تخلیه کامل اشاره دارد ، قبل از اینکه باتری دیگر نتواند شارژ خود را حفظ کند.

این واقعیت که باتری های لپ تاپ  با گذشت زمان تخلیه می شوند ، تحت تأثیر دما قرار می گیرند. در دمای بالاتر ، سرعت تخلیه سریعتر است. قانون کلی که باید رعایت شود ذخیره آنها در مکان خنک و استفاده از آنها در دمای اتاق است.

نیکل کادمیوم
در آزمایشاتی که توسط آزمایشگاه Cadex Electronics ، Inc. انجام شد ، عمر باتری های نیکل کادمیوم 1500 سیکل بود ، به این معنی که آنها قبل از بیرون دادن 1500 بار از شارژ کامل به تخلیه کامل می رسند. با این حال ، به دلیل شیمیایی بودن این باتری ، NiCads می تواند به اصطلاح از اثر حافظه رنج ببرد. اثر حافظه یک واکنش شیمیایی است که در صورت تخلیه کامل باتری قبل از شارژ مجدد اتفاق می افتد. در این واکنش ، بلورهایی تشکیل می شوند که از بار کامل جلوگیری می کنند. به نظر می رسد باتری میزان شارژ کمتری را "به یاد می آورد". اتفاقاً هرگز تخلیه کامل به معنای پایین آوردن باتری به 0 ولت نیست ، که می تواند به طور غیرقابل برگشتی به باتری آسیب برساند. این بدان معنی است که باتری را به یک ولتاژ پایان تخلیه (EODV) پایین می برید.

Cadex در آزمایشات خود دریافت که اگر باتری های NiCad "تمرین" نشوند ، یا به طور دوره ای با چرخه تخلیه و شارژ کامل نگهداری نشوند ، عمر مفید آنها می تواند تا سه برابر کاهش یابد. در این صورت ، باتری ها فقط 500 سیکل دوام می آورند. بنابراین ، اگر از رایانه (یا هر وسیله دیگری که با باتری کار می کند) استفاده می کنید ، مهم است که این باتری ها را نگهداری کنید. از سه نوع ، سلول های NiCad دارای ماندگاری متوسطی هستند. اگر در دمای اتاق نگهداری شود ، هر ماه حدود 20 درصد شارژ خود را از دست می دهند. در واقع ، آنها ظرف 24 ساعت پس از بیرون آوردن آنها از شارژر ، 10 درصد از ظرفیت خود را از دست می دهند. در عرض پنج ماه ، باتری هایتان خراب است ، مگر اینکه آنها را تعمیر کنید. از طرف دیگر ، اگر به درستی ذخیره و نگهداری شوند ، طولانی ترین عمر مفید از سه مورد را دارند. آنها نیز مجری خوبی هستند. در صورت مراقبت ، آنها می توانند تقریباً همان هزینه ای را که در جوانی انجام می دادند ، ذخیره کنند. آیا همه ما دوست نداریم این ظرفیت را داشته باشیم؟

  • ۹۹/۰۷/۰۹
  • majid yousefi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی