مقالات گرافیک فارسی

  • ۰
  • ۰

تاریخچه‌ی نرم افزار ادیوس

نرم افزار ادیوس Edius  در ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی توسط شرکت کانپوس یک شرکت ژاپنی در زمینه تولید سخت افزار و دک های تدوین بود معرفی و عرضه شد. اولین نسخه نرم افزار ادیوس به نام ادیوس نئو (edius neo) متولد شد. این نسخه، ورژنی ساده و در اصل شالوده این نرم افزار بود که فقط قادر به تدوین فیلم و عکس و صوت به روش ساده با استفاده از تعدادی ترانزیشن و افکت بود.

نسخه بعدی برنامه ادیوس Edius به نام ادیوس ۳ (edius Pro 3) توسط همین شرکت تولید و روی کارت کپچر NX مخصوص به خود روانه بازار شد. در این نسخه امکانات نرم افزاری بهینه و تنظیم شده با سخت‌افزار تدوین CANOPUS EDIUS NX بود که شامل ورودی و خروجی های سازگار با کارت  تدوین زمان خود بود. این نسخه استقبال زیاد کاربران را در پی داشت و  این استقبال زیاد شرکت را وا داشت تا نسخه ادیوس ۳.۵ را در بازارعرضه کند. در نسخه ۳.۵ موتورهای پردازش بهینه سازی شد و با چند مدل کارت کپچرهای دیگر سازگار گشت. [تاریخچه از سایت linasoft]

نرم افزار ادیوس تا سال ۲۰۰۵ توسط شرکت ژاپنی Canopus، سازنده‌ی کارت‌های حرفه‌ای ادیت و مونتاژ ویدئویی، ارائه می‌شد که پس از به وجود آمدن برخی مشکلات در شرکت کانپوس و افت سهام شرکت و جدا شدن مدیران این شرکت امکان تولید نسخه های دیگر وجود نداشت که یک شرکت آمریکایی با نام گراس والی (Grass Valley) از زیرمجموعه شرکت (Belend) امتیاز تولید این شرکت را خریداری کرد تا آن را توسعه دهد.

این شرکت با توسعه هسته و موتورهای پردازش نرم افزار ادیوس Edius  با سخت‌افزارهای سیستم عامل AMD – ESUS و سازگاری با تولیدات سخت افزاری خود نسخه ادیوس ۴ را روانه بازار کرد که دارای قابلیت‌های زیادی و انعطاف بالایی براساس gpu بود و به سخت‌افزار خاصی بر‌خلاف سایر نرم‌افزار‌های هم‌رده خود نداشت.

امکانات و ویژگی‌های نرم افزار ادیوس

آموزش نرم افزار ادیوس از قدرتمندترین نرم‌افزارهای تدوین غیرخطی است. نرم‌افزار محیط یکپارچه‌ای را فراهم می‌کند که قابلیت پذیرش انواع فرمت‌های ویدئویی مثل SD ، HD ، Full HD ، 4K و 8k را دارد و امکان ویرایش هم‌زمان تمام فرمت‌ها را باهم و نیز ویرایش فرمت‌های SD ,HD را به‌صورت هم زمان‌دار است.

ادیوس یکی از ساده‌ترین، سریع‌ترین و حرفه‌ای‌ترین نرم‌افزارهای میکس،مونتاژ و تدوین فیلم با میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان است. که به‌طور گسترده در بسیاری از شرکت­های فیلم‌سازی و همچنین در کشور ما در ویرایش و تدوین انواع فیلم­‌ها و ازجمله صداوسیما مورد‌استفاده قرارگرفته است.

انواع نورپردازی‌ها، انواع افکت­ها، ترانزیشن­های دوبعدی و سه‌بعدی و تنظیم کنتراست فیلم‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی­‌های  نرم افزار ادیوس است و همواره کمپانی سازنده به این بخش توجه ویژه‌ای داشته است. افکت‌های خلاقانه و زیبایی برای اضافه کردن به فیلم‌ها در دسترس شماست.

  • ۹۹/۰۷/۲۷
  • majid yousefi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی