مقالات گرافیک فارسی

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سینما ۴دی (به انگلیسی: Cinema 4d) که به اختصار C4D نیز گفته می‌شود، نرم‌افزار مدل سازی، انیمیشن، موشن گرافیک و پردازش سه بعدی است که توسط شرکت آلمانی مکسون (به انگلیسی:Maxon) عرضه شده‌است. این نرم‌افزار ویژگی‌های رایج دیگر نرم‌افزارهای سه بعدی از قبیل انیمیشن و نور پردازی و پردازش سه بعدی و متریال سازی را دارد.

این نرم‌افزار به سادگی در کاربرد مشهور است و یکی از نرم‌افزارهای حرفه‌ای در زمینهٔ طراحی ۳ بعدی می‌باشد.

 

بررسی اجمالی

در حال حاضر چهار نوع نرم افزار از کمپانی Maxon در دسترس کاربران می باشد. 1.هسته ی آموزش cinema 4d به زبان فارسی یا همان نسخه ی اولیه ی این نرم افزار که امروزه از آن با عنوان نسخه Prime نیز یاد می شود. 2. نسخه ی broad cast که در این نسخه امکاناتی جهت ایجاد موشن گرافیک افزوده شده است. 3. نسخه ی Visialize که در آن توابع ودستوراتی جهت طراحی معماری افزوده شده است. 4. نسخه Studio که از تمامی امکانات برخوردار می باشد.

 

مایکل بالچایتیس
، مربی سرب در MikeBalchaitis.com
پاسخ داده شده 20 سپتامبر 2018 · نویسنده دارای 102 پاسخ و 99.1 کیلو مشاهده پاسخ است
پاسخ اصلی: آیا Cinema 4D یک استاندارد صنعتی است؟

بله ، Cinema 4D استاندارد صنعت است.

خواهید فهمید که بسیاری از فیلم ها و تلویزیون ها ، پخش گرافیک پخش زنده ، تجسم محصول ، تجسم علمی و پزشکی و معماری از Cinema 4D استفاده می کنند. اینها صنایع میلیارد دلاری هستند که برای استفاده از آنها به نرم افزارهای حرفه ای و طراحان و هنرمندان ماهر نیاز دارند.

Cinema 4D از مزایای حضور طولانی مدت برخوردار است. که به این معنی است که از دنبال کنندگان زیادی برخوردار است و از پایگاه کاربری پایداری برخوردار است.

Cinema 4D برای بازی ها نیز مورد استفاده قرار گرفته است اما نرم افزارهایی هستند که در مورد بازی ها از Cinema 4D بهره می برند. مایا و 3DS Max در بازی ها بسیار استفاده می شود.

Cinema 4D در حال حاضر در نسخه 20 است. ارتقاific قابل توجهی در MoGraph و Material ، Cinema 4D را به عنوان استاندارد طلای Motion Graphics بیشتر می کند.

خواهید فهمید که در استودیوی بزرگ فیلم به دلایل مختلف از نرم افزارهای مختلف زیادی استفاده می شود.

سوال اصلی که باید از خود بپرسید این است که می خواهید به چه نتیجه ای برسید؟

Cinema 4D یک برنامه هدف کلی است که تقریباً می تواند همه کارها را انجام دهد.

جایی که Cinema 4D فاقد آن است ، سیستمی برای ایجاد مایعات ، دود و آتش به صورت واقعی است.

برای مایعات به افزونه RealFlow نیاز دارید.

برای افزونه Smoke and Fire Turbulence FD.

Cinema 4D دارای یک مجموعه ابزار مجسمه سازی فوق العاده است. اگرچه Zbrush تعارف خوبی خواهد بود.

Cinema 4D دارای Bodypaint 3D برای نیازهای بافت و نقاشی است. در صورت تمایل به گزینه های بیشتر ، Substance Painter انتخاب بسیار خوبی است.

Cinema 4D دارای موتور رندر عالی است که شامل استاندارد ، فیزیکی و ProRender اخیراً به روز شده است که از GPU استفاده می کند.

اگر هنوز توانایی رندر بیشتری دارید - اکتان ، آرنولد ، Redshift و Vray4C4D محصولات عالی هستند.

سرانجام ، مجموعه گسترده ای از دوره ها و آموزش های آنلاین برای آموزش وجود دارد.

Cineversity ، GreyScaleGorilla و Plural Sight مکان های عالی برای یادگیری هستند.

اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید ، برای آموزش بیشتر به این آموزش ها نگاهی بیندازید:

 

 

  • majid yousefi
  • ۰
  • ۰

هنگام استفاده از اینستاگرام برای رونق کسب و کار خود ، ایجاد مخاطبانی که به نام تجاری شما علاقه مند و وفادار باشند ضروری است. اما چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که این پیروان با پست های شما درگیر می شوند و به نوبه خود به شما کمک می کنند تا به عنوان یک کسب و کار در اینستاگرام رشد کنید. سه کلمه: محتوای با کیفیت اینستاگرام.

اگر وقت و منابع لازم برای گرفتن عکس های خود را برای اینستاگرام ندارید ، خسته نباشید! روش های زیادی برای ایجاد یک خوراک جذاب با زیبایی جالب وجود دارد - حتی اگر چیزی به نام مثلاً ظروف نرم افزاری یا تولید کالاهای کاملاً دیجیتالی را که تصور کردن آن غیرممکن است ، می فروشید.

در این مقاله دقیقاً چگونگی جستجوی تصاویر برای حساب کاربری اینستاگرام خود ، جایی که می توانید آنها را پیدا کنید ، و مواردی که هنگام استفاده از آنها برای تبلیغ مارک خود باید در نظر بگیرید ، توضیح می دهد. همچنین می توانید نکاتی در مورد طراحی مفید برای اطمینان از روشن بودن همه تصاویر موجود در خبرمایه خود بیابید تا بتوانید جامعه خود را تحریک کنید و توقف پیمایش را برای آنها تقریباً غیرممکن سازد.

آیا می خواهید بدانید این نکات چیست؟ خوب پس ، به پیمایش ادامه دهید

نحوه ایجاد محتوای با کیفیت اینستاگرام

1. تحقیق قالبهای آماده استفاده
همچنین ابزارهای زیادی برای کمک به شما در ایجاد پست های عالی اینستاگرام بدون اینکه کاربر فتوشاپ باهوشی باشید وجود دارد. ابزارهای طراحی آنلاین مانند Spark Post از Adobe ، Canva و Venngage در هنگام ساخت تصاویر جذاب برای رسانه های اجتماعی فوق العاده مفید هستند.

شاید بخواهید پستی برای تبلیغ یک پیشنهاد ویژه ایجاد کنید؟ شاید شما برای اعلام زمان های جدید افتتاحیه کسب و کار خود به الگویی نیاز داشته باشید؟ یا شاید شما می خواهید دستور العملی را که در وبلاگ خود به اشتراک گذاشته اید ، فشار دهید؟

هر پیامی را که می خواهید ارسال کنید ، می توانید آن را با یک الگو انجام دهید! به این مثال از Venngage نگاهی بیندازید - یک الگوی عالی برای وبلاگ نویسان یا رستوران های مواد غذایی:

نحوه ایجاد محتوای با کیفیت اینستاگرام با استفاده از الگوها
در صورت افزایش فروش ، می توانید به دنبال پس زمینه ای ساده و یا طرح دار باشید و یا حتی از تصویر محصول استفاده کنید. داشتن هر یک از عکس های با وضوح بالا از محصولات خود ، اگر همیشه خود را از نظر محتوای کم برای اینستاگرام بیابید ، واقعاً می تواند شما را از یک وضعیت چسبناک خارج کند. اگر یک محصول قدرتمند از طرفداران داشته باشید ، یک عکس محصول ساده و نرم ، می تواند باعث تعجب در تعامل شما شود.

2. تصاویر با کیفیت بالا را پیدا کنید
تصاویر سهام در چند وقت اخیر کمی بازخورد بدی دارند ، اما این بدان معنا نیست که شما نباید از آنها استفاده کنید!

برعکس ، آنها می توانند به شما کمک کنند تا در صورت استفاده با مخلوطی از تصاویر دیگر ، مانند الگوها ، یک خوراک متنوع ایجاد کنید. گفته می شود ، همه تصاویر سهام آنچه را که لازم است برای داشتن یک نقطه اصلی در خوراک شما لازم باشد ، ندارند - برخی از آنها می توانند بسیار وحشتناک باشند!

برای یافتن عکس هایی با کیفیت بالا که در واقع "پوره" به نظر نمی رسد ، به Unsplash یا Stocksnap.io بروید. آنها طیف وسیعی از تصاویر را به صورت رایگان ارائه می دهند ، و شما ملزم به یافتن چیز مناسب هر نوع طاقچه خود هستید.

اگر بودجه کمی برای هزینه کردن دارید ، Stocksy را امتحان کنید. همانطور که برای یک سرویس پولی انتظار دارید ، کیفیت تصاویر بالاتر است و تنوع آن بیشتر است.

فقط دقت کنید که سایز صحیح تصویر را خریداری کنید (تعداد کمی از آنها با قیمت های مختلف موجود است) ، با توجه به ابعاد پیشنهادی یک پست اینستاگرامی 1080p x 1080p است.

 

https://graphistar.splashthat.com/

  • majid yousefi
  • ۰
  • ۰

تاریخچه طراحی لوگو از چه زمانی شروع می شود؟

زمان بسیار دقیقی برای پیدایش لوگو هنوز هم انتخاب نشده است اما زمان پیدایش آن به ۱۰ هزار سال قبل و درست در زمان انسان های نخستین بر می گردد! همان طور که اشاره نمودیم در آن زمان برای آن که هم نوعان بتوانند ارتباط کلامی بهتری با یکدیگر به دست آورند به ناچار بر روی سنگ ها، صخره ها، زمین و….نقاشی هایی را انجام می دادند.

کمی که جلوتر برویم، در کشور های مصر، ایران، سومر و… انسان ها برای تعامل با یکدیگر از اشکال متفاوت و خاصی استفاده می کردند تا بدین شکل مفهوم و منظور خود را به هم نوع خود برسانند! این نماد ها و اشکال گرافیکی از سنگ ها، صخره ها و.. شروع شد و به سفال سازی رسید. به نوعی که افراد طرح ها و نمادین خود را بر روی سفال حکاکی می نمودند.

 

در میان تمامی قوم های جهان، مصری ها را می توان یکی از پرمصرف ترین اقوامی نامید که استفاده آن ها از لوگو و طراحی تصاویر به حد بسیار شاخصی می رسد. آن ها با اختراع دستگاهی به نام هیروگلیف که یک دستگاه خاص برای نوشتن با استفاده از تصاویر است در کنار نماد های مرسوم خود، خود را به عنوان یکی از برترین استفاده کنندگان لوگو و نماد در جهان می دانند.

 

https://graphi-star.com/history-logo-design-iran/

  • majid yousefi