مقالات گرافیک فارسی

  • ۰
  • ۰

موشن گرافیک چیست

موشن گرافیک معمولاً با صدا ترکیب می شوند که باعث می شود آنها نسبت به اینفوگرافیک استاتیک به فیلم ها نزدیک شوند. شاید "چندرسانه ای" نیز مناسب باشد ، اما باز هم ، در جایی که همپوشانی های زیادی وجود دارد ، به معنای معاصر می پردازیم. بیایید فقط بگوییم که گرافیک های متحرک به تنهایی حرکت می کنند و عموماً از طریق نوعی رسانه الکترونیکی - حداقل امروزه نمایش داده می شوند.
تاریخچه گرافیک حرکت

البته تاریخ گرافیک حرکت به دقایقی قبل از رسانه های الکترونیکی و جدید باز می گردد. در دهه 1800 ، ارائه های اولیه از طریق کتاب های تلنگر یا zoetropes به تعریفی که در بالا گفته شد گرافیک حرکت بود. مطمئناً اینها با تعریفی که در بالا ایجاد کردیم مطابقت دارد.

اما به طور کلی ، و حداقل در اینجا ، وقتی از اصطلاح "یادگیری موشن گرافیک" استفاده می کنیم ، در سنت جان ویتنی ، یکی از پدران انیمیشن رایانه و شاید اولین کسی که از اصطلاح "گرافیک حرکت" استفاده می کند ، پیروی می کنیم. هنگامی که او شرکتی به نام Motion Graphics Inc. ایجاد کرد تا توالی های تصویر متحرک و عنوان های تلویزیونی را ایجاد کند. تا دهه 1970 ، ویتنی در حال استفاده از فرآیندهای دیجیتال بود ، و گرافیک مدرن حرکت به دنیا آمد.
چگونه گرافیک حرکت تکامل یافته است

قبل از رایانه های گسترده ، گرافیک های متحرک گران قیمت و وقت گیر بودند. اما در دسترس بودن برنامه های دسک تاپ مانند Adobe Flash و After Effects باعث شده است که گرافیک حرکت به طور فزاینده ای قابل دسترسی باشد. برنامه پیشرو مورد استفاده طراحان گرافیک متحرک احتمالاً Adobe After Effects است که کمی مانند فتوشاپ کار می کند.

البته محصولات جدید هر روز به بازار عرضه می شوند. آنچه مشترک همه آنهاست ، امکان ترکیب ویدئو ، متن ، گفتار ، تجسم داده ها ، جلوه های ویژه و حتی سه بعدی برای ایجاد انیمیشن است. هدف این است که عناصر زمان و مکان را به دنیای اینفوگرافیک اضافه کنید ، و زندگی را در محتوای غیرقابل استاتیکی نفس بکشید.

گرافیک حرکت نه تنها به صورت دیجیتالی ایجاد می شود. از انیمیشن سنتی نیز می توان استفاده کرد. اما ابزارهای تجسم داده های مبتنی بر وب ، ایجاد و ایجاد گرافیک متحرک ، فیلم متحرک و اینفوگرافیک های متحرک را آسان تر می کنند - ارزان تر و با تلاش کمتر از همیشه.

  • ۹۹/۰۵/۲۴
  • majid yousefi

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی